مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 08:152021-05-12حوادث

توصیه های ایمنی اورژانس در مواجه با رعد و برق


رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان، توصیه های ایمنی در مواجه با رعد و برق را تشریح و بر توجه به این نکات توسط شهروندان و کشاوزان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، دکتر پیمان اسدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: صاعقه یکی از اسرار آمیزترین پدیده های خلقت است که در عین زیبایی، بسیار مخرب بوده و در طول تاریخ زندگی بشر، موجب ضرر و زیان مالی و جانی بسیاری شده و از تخلیه الکترواستاتیکی میان ابر و زمین بوجود می آید.

وی با تاکید بر اینکه در زمان صاعقه زدگی از ایستادن مقابل هر پنجره ای باید خودداری شود و به اجسام و لوازم الکتریکی یا فلزی دست زده نشود، اضافه کرد: از تلفن ثابت استفاده شود، کابل های برق و سیستم های لوله کشی نیز خطرناک بوده لذا باید احتیاط شود.

اسدی با تاکید بر اینکه در حالت ماهیگیری و یا شنا باید به سرعت از آب خارج و از مرکز آن دور شد زیرا قرارگیری نزدیک فضاهای آبی و به خصوص داخل آن مثل زمین های کشاورزی حین وقوع صاعقه، بسیار خطرناک است افزود: اگر گروهی چند نفره هستند، همگی در یک محل تمرکز نکنند، روی پنجه پاهای خود بنشینند، سر را به سمت قفسه سینه و یا فاصله میان زانوها نزدیک کنند و با دستان خود گوش هایشان را بگیرند، هیچ گاه روی زمین نخوابند، زیرا از این طریق تبدیل به هدفی بزرگتر برای اصابت صاعقه خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های ایمنی اورژانس در مواجه با رعد و برق

توصیه های ایمنی اورژانس در مواجه با رعد و برق